Registrarse

[Herramienta] XSE no oficial!

Gamer2020

Accept no Imitations!
Usuario de Platino
Básicamente, he compilado una versión de XSE con un par de correcciones. Arreglé la búsqueda de espacio libre en Emerald y lo hizo no compruebar si hay actualizaciones porque el servidor de HackMew ya no existe.



Descarga: https://github.com/Gamer2020/Unofficial_XSE/releases


Aquí está la información original a partir de el thred de HackMew:


eXtreme Script Editor [XSE]
A whole new scripting experience.

Latest version 1.1.1

Languages available
Chinese, Dutch, French, English, German, Italian, Spanish, Slovak

Features
  • Multi-Script Handling (Auto-hide Tabbed Interface)
  • Short/Long File Name support
  • Multi-level Undo/Redo
  • Multiple comments support
  • Line Numbers
  • Recent Files feature
  • Auto Save feature
  • Backup feature (ROMs, Scripts, Headers etc.)
  • Offsets linking
  • Quick Command/Construct Help
  • Inline Command Help
  • Japanese table auto-detect
  • File Association for RBC/RBH/BIC files
  • File Association for GBA files
  • Command Line support (supports AdvanceMap 1.90 and higher)
  • "Always on top" feature
  • Minimize to system tray
  • Integrated Scientific Calculator
  • Notes
  • Compiler Output
  • Batch Compiler
  • Script Templates
  • ROM Resizer
  • Expanded ROMs support
  • Aliases support
  • Static/Dynamic/Mixed offsets
  • Script Debugging (Use of Dummy ROM)
  • Comfy Decompile Options
  • Level scripts decompiling/recompiling
  • Braille decompiling/recompiling
  • Constructs decompiling/recompiling
  • Biggest Command Database currently available, with more then 140 new commands (Only few left, and still researching)
  • Upgraded Commands (Due to the our improved command understanding)
  • Hex Viewing (A simple Hex-Viewer, with built-in Poké/ASCII table)
  • Text-Adjusting (R/S/E/FR/LG compatible)
  • Script printing
  • Free Space Finder integration
  • Advance Trainer integration
  • Live Update + Auto check
  • Indepth Guide updated (still working on it)
Compatibility
  • Ruby (All languages)
  • Sapphire (All languages)
  • Emerald (All languages)
  • Fire Red (All languages)
  • Leaf Green (All languages)

 

Naren Jr.

Puto amo
Usuario de Platino
Genial! siempre es bueno acomodar un poco los bugs y eso.

Te estas viniendo a tope con los aportes bro!!

Saludos~
 

pikachu240

Junior C# Developer
Básicamente, he compilado una versión de XSE con un par de correcciones. Arreglé la búsqueda de espacio libre en Emerald y lo hizo no compruebar si hay actualizaciones porque el servidor de HackMew ya no existe.



Descarga: https://github.com/Gamer2020/Unofficial_XSE/releases


Aquí está la información original a partir de el thred de HackMew:


eXtreme Script Editor [XSE]
A whole new scripting experience.

Latest version 1.1.1

Languages available
Chinese, Dutch, French, English, German, Italian, Spanish, Slovak

Features
  • Multi-Script Handling (Auto-hide Tabbed Interface)
  • Short/Long File Name support
  • Multi-level Undo/Redo
  • Multiple comments support
  • Line Numbers
  • Recent Files feature
  • Auto Save feature
  • Backup feature (ROMs, Scripts, Headers etc.)
  • Offsets linking
  • Quick Command/Construct Help
  • Inline Command Help
  • Japanese table auto-detect
  • File Association for RBC/RBH/BIC files
  • File Association for GBA files
  • Command Line support (supports AdvanceMap 1.90 and higher)
  • "Always on top" feature
  • Minimize to system tray
  • Integrated Scientific Calculator
  • Notes
  • Compiler Output
  • Batch Compiler
  • Script Templates
  • ROM Resizer
  • Expanded ROMs support
  • Aliases support
  • Static/Dynamic/Mixed offsets
  • Script Debugging (Use of Dummy ROM)
  • Comfy Decompile Options
  • Level scripts decompiling/recompiling
  • Braille decompiling/recompiling
  • Constructs decompiling/recompiling
  • Biggest Command Database currently available, with more then 140 new commands (Only few left, and still researching)
  • Upgraded Commands (Due to the our improved command understanding)
  • Hex Viewing (A simple Hex-Viewer, with built-in Poké/ASCII table)
  • Text-Adjusting (R/S/E/FR/LG compatible)
  • Script printing
  • Free Space Finder integration
  • Advance Trainer integration
  • Live Update + Auto check
  • Indepth Guide updated (still working on it)
Compatibility
  • Ruby (All languages)
  • Sapphire (All languages)
  • Emerald (All languages)
  • Fire Red (All languages)
  • Leaf Green (All languages)

puedes añadir (si se puede) la posibilidad de compilar y decompilar desde CMD?(pasandole string[] args) es que lo encuentro muy util sobretodo para poder usar ese programa de forma externa que te parece?
 

Gamer2020

Accept no Imitations!
Usuario de Platino
Re: Respuesta: XSE no oficial!

puedes añadir (si se puede) la posibilidad de compilar y decompilar desde CMD?(pasandole string[] args) es que lo encuentro muy util sobretodo para poder usar ese programa de forma externa que te parece?
Ya yo creo que se puede hacer porque ha trabajado con amap muchos anos.
 

pikachu240

Junior C# Developer
:C it's impossible compile VB for me! please can you push all project to compile with VisualStudio? i want to use from C# using COM but already it's not compatible XSE.exe ...if you want to help me...and do it...i need public metoths to use XSE externaly to...validate sintax script string,get string script from offset,compile any script and return offset,...etc it's very important to implement XSE into my project, you can do it?
 

Gamer2020

Accept no Imitations!
Usuario de Platino
Re: Respuesta: XSE no oficial!

:C it's impossible compile VB for me! please can you push all project to compile with VisualStudio? i want to use from C# using COM but already it's not compatible XSE.exe ...if you want to help me...and do it...i need public metoths to use XSE externaly to...validate sintax script string,get string script from offset,compile any script and return offset,...etc it's very important to implement XSE into my project, you can do it?
Why should I do that? The project is in VB because that's what it was programmed in. I have no intention of porting it or anything at all. Seeing as it's open source you can do it yourself.
 

pikachu240

Junior C# Developer
Respuesta: Re: Respuesta: XSE no oficial!

Why should I do that? The project is in VB because that's what it was programmed in. I have no intention of porting it or anything at all. Seeing as it's open source you can do it yourself.
Que sepas que no compila!!!! Da un montón de errores y lo mejor e todo es que haciendo un git clone no puedes ni abrir la solución!!! Además me has sonado borde, es poco ,pero que sepas que no lo tienes presentable para mandarle a apañármelas! Al menos asegurate de que haciendo un clone compila porque echa atrás...me sigues? You get it?
 

Gamer2020

Accept no Imitations!
Usuario de Platino
Re: Respuesta: Re: Respuesta: XSE no oficial!

Que sepas que no compila!!!! Da un montón de errores y lo mejor e todo es que haciendo un git clone no puedes ni abrir la solución!!! Además me has sonado borde, es poco ,pero que sepas que no lo tienes presentable para mandarle a apañármelas! Al menos asegurate de que haciendo un clone compila porque echa atrás...me sigues? You get it?
Que sí se compila. Funcionó cuando lo hice. Asegúrese de que está utilizando VB6 y que tiene la carpeta "shared" de HackMew. No tengo ninguna intención de trabajar en XSE ya que hace lo que es necesario y está en un idioma "muerta". Como he dicho, es de código abierto, así que puede hacer lo que necesitas usted mismo.
 
Arriba